یکی دیگر از مهمترین مباحثی که در مشاوره صادرات به عراق مطرح میشود، بررسی برترین منابع صادراتی و درآمدزا به این کشور می باشد. در حال حاضر، بیشترین صادرات به عراق از کشور ایران به سوخت های معدنی تعلق دارد. بعد از آن، انواع مواد غذایی، آجیل خشکبار و سپس فلزات غیر آهنی نظیر آلومینیوم و مس به کشور عراق صادر می شوند.
یکی از مهمترین عواملی که موجب رونق بخشیدن به صادرات کالاهای ایرانی به عراق می شود، بازاریابی صحیح است. یک مشاوره صادرات به شما دقیقاً توضیح می دهد که چگونه برای کالاهای خود بازاریابی کنید. زبان رسمی در کشور عراق زبان عربی است. تمام محصولات باید بسته بندی شوند و علامتگذاری گردند. اگر می خواهید در بازارهای عراق موفق شوید، باید روابط تجاری را با عوامل بومی و محلی برقرار کنید.
همچنین در بازارچههای مرزی میتوانید با شرکتها و تجار عراقی ملاقات داشته باشید. این روابط شاید ماه ها یا هفته ها طول بکشد تا شما موفق شوید مشتریان را متقاعد کنید که کالاهای شما ارزش صادر شدن دارند. ممکن است مشاوره صادرات به عراق برای شما تعیین کند که بروشور و کاتالوگ های خود را به زبان عربی چاپ کنید تا بتوانید محصولات شرکت خود را بهتر به مخاطبان و کشور عراق معرفی کنید. به این ترتیب تاثیر مثبتی در فروش شما خواهد داشت.
نیاز نیست از همه پرسنل خود نظر خواهی کنید: برخی از مدیران به اشتباه در مورد همه مسائل از کارمندان خود نظر خواهی کرده و آنان را در تصمیم گیریهایی مانند مدیریت ارتباط با مشتریان درگیر میکنند در حالی که چنین کاری باعث برداشته شدن تمرکز کارمند از کاری که در حال انجام آن است میشود؛ به شما توصیه میکنیم هنگامی که با یک مشاور CRM قرار کاری دارید صرفاً افراد تاثیر گذار و در نقش تصمیم گیرنده را در این جلسات همراه خود ببرید.
دید صحیحی از وضعیت موجود داشته باشید: هر چه قدر که مشاور شما فرد حرفهای و خبرهای باشد تا زمانی که شما نتوانید دید درستی از وضعیت فعلی سازمان خود به ایشان بدهید، جلسات مشاوره بی فایده است. هر مدیری که نگران کسب و کار خود باشد با جست و جوی فراوان سعی در انتخاب یک مشاور CRM با تجربه میکند اما اگر قبل از جلسه مشاوره اولویتهای سازمانی مشخص نباشد و دید صحیحی از وضع فعلی وجود نداشته باشد عملاً جلسات مشاوره بی فایده خواهد بود.
به یک فرد متخصص مراجعه کنید: امروزه تعداد مشاوران در حوزههای گوناگون مدیریتی بسیار زیاد شده به نحوی که تشخیص بهترین آنها کاری دشوار است. از طرفی بسیاری از افرادی که حتی چند سال سابقه کاری دارند خود را به عنوان مشاور در آن حوزه معرفی میکنند در حالی که چنین کاری صحیح نیست و باعث گمراهی مدیران میشود. یک مشاور CRM سالها در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری فعالیت کاری مرتبط داشته و رزومه درخشانی دارد؛ هر مشاور مدیریتی را نمیتواند در زمینه CRM نیز خبره دانست.
مشاوری را برگزینید که برای انتخاب شرکت نرم افزار CRM به شما کمک کند. مشاور CRM معمولاً با شرکتهای نرم افزار CRM آشنایی داشته و میتواند به شما در انتخاب بهترین شرکت کمک کند. بهترین گزینه برای مشورت در این خصوص همان مشاور شما است.
یکی دیگر از الگوریتم های گوگل، الگوریتم سند باکس ((sand box نام دارد. این الگوریتم کاربرد بسیار جالبی دارد که قطعا برای یک مشاور سئو، دانستن آن یک نیاز حتمی به شمار می آید. اگر به عنوان یک مشاور سئو، به تازگی سئو یک سایت تازه کار را بر عهده گرفته اید، بالا آمدن آن برایتان کار دشواری به نظر می رسد. شک نکنید که بالا آمدن سایت جدید به علت الگوریتم سند باکس کار دشواری است. در ادامه با یک مثال الگوریتم سند باکس را برایتان تشریح می کنیم. دانستن این الگوریتم کلید طلایی برای مشاوره سئو محسوب می شود.
کارکرد الگوریتم گوگل سند باکس
زمانی که دوست جدیدی به گروه دوستی شما اضافه می شود، آیا به راحتی تمام راز های خودتان را به ایشان می گوئید؟ قطعا خیر! اعتماد کردن به یک تازه وارد کار دشواری است. گوگل نیز همین طور عمل می کند. زمانی که یک سایت به تازگی وارد گوگل می شود، ابتدا در سند باکس گوگل به عنوان یک محیط آزمایشی رفتار می کند تا اعتماد گوگل را به خود جلب کند. تعجبی ندارد که هر چه از کلمات کلیدی درجه یک استفاده کنید هم سایت شما در ردیف اول جست و جو قرار نخواهد گرفت! بنابراین یک مشاور سئو باید در چند ماه اول (معمولا تا ۴ ماه) صبور باشد و بالا نیامدن سایت را به پای عملکرد ناقص خود نگذارد.