مشاوره دیجیتال مارکتینگ | مشاوره بازاریابی و فروش | مشاوره ایمیل مارکتینگ

مشاوره دیجیتال مارکتینگ | مشاوره بازاریابی و فروش | مشاوره ایمیل مارکتینگ

مشاوره دیجیتال مارکتینگ | مشاوره بازاریابی و فروش | مشاوره ایمیل مارکتینگ

مشاوره دیجیتال مارکتینگ | مشاوره بازاریابی و فروش | مشاوره ایمیل مارکتینگ

راه اندازی باشگاه مشتریان چگونه انجام می شود؟

راه اندازی باشگاه مشتریان در سازمان ها عموما با هدف مدیریت و وفادار سازی مشتریان صورت می پذیرد. راه اندازی باشگاه مشتریان می تواند منجر به ارتباطات یکپارچه و منسجم، منظم و پیوسته با مشتریان باشد. گزارش ها نشان می دهد هزینه جذب مشتری جدید از نگهداری مشتری قبلی بسیار بیشتر است. اگر مشتری از خرید خود راضی باشد به شما و کسب و کارتان وفادار می شود. برای اینکه هر مشتری به عنوان سفیر شما به توصیه برندتان به دیگران بپردازد لازم است که با راه اندازی باشگاه مشتریان و اختصاص تخفیف ها و جشنواره های ویژه او را به این کار ترغیب کنید.  


اهداف باشگاه مشتریان چیست؟


اهداف باشگاه مشتریان یکی از مهم ترین پارامترهایی است که پیش از راه اندازی باشگاه مشتریان مورد توجه صاحبان کسب و کارها قرار دارد. باشگاه مشتریان به معنای جمع اوری و ثبت اطلاعات گروهی از مشتریان سازمان است. باشگاه مشتریان معمولا به منظور رفع نیاز مخاطبان تشکیل می شود و هدف اصلی آن برقراری ارتباط موثر و بلند مدت با مشتریان است. یکی دیگر از اهداف باشگاه مشتریان تشویق مشتری به تکرار خرید همراه با رضایت خواهد بود.

مهم ترین اهداف باشگاه مشتریان به شرح ذیل است:

 

  • حفظ و وفادارسازی مشتریان فعلی
  • افزایش ارتباط با مشتریان
  • جذب مشتریان جدید 
  • کاهش هزینه های بازاریابی و فروش سازمانی
  • اطلاع رسانی تخفیفات و فروش های ویژه
  • آموزش اعضای سازمان
  • توسعه و خلق خدمات جدید
  • شناسایی مشتریان فعال
  • شناسایی نیازهای مشتریان
  • برگزاری مسابقه و اعطای جوایز
  • کاهش هزینه های جانبی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد