مشاوره دیجیتال مارکتینگ | مشاوره بازاریابی و فروش | مشاوره ایمیل مارکتینگ

مشاوره دیجیتال مارکتینگ | مشاوره بازاریابی و فروش | مشاوره ایمیل مارکتینگ

مشاوره دیجیتال مارکتینگ | مشاوره بازاریابی و فروش | مشاوره ایمیل مارکتینگ

مشاوره دیجیتال مارکتینگ | مشاوره بازاریابی و فروش | مشاوره ایمیل مارکتینگ

نکات مهم در طراحی سایت های پزشکی

مشاور طراحی سایت پزشکی


سایت های پزشکی نیز مانند دیگر سایت ها نیازمند طراحی ویژه ای هستند. طبیعتا یک سایت پزشکی با سایت های فروشگاهی و شرکتی تفاوت دارند.


نکته اول: دارای سیستم نوبت دهی

می توان گفت مهم ترین نکته در طراحی سایت پزشکی که مشاور طراحی سایت باید آن را لحاظ کند، برقراری سیستم نوبت دهی است. سیستم نوبت دهی مهم ترین رسالت طراحی سایت پزشکی محسوب می شود. این سیستم علاوه بر آن که برای بیماران باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود برای پزشکان نیز دارای مزایایی از جمله شلوغ نشدن مطب و آرامش بیشتر داشتن محیط است.


نکته دوم: کاربر پسند بودن سایت پزشکی

معمولا در جلسات مشاوره طراحی سایت، شمای کلی از یک سایت پزشکی کاربر پسند ترسیم می شود. در این مرحله پزشک و مشاور طراحی سایت به هم فکری با یکدیگر نیاز دارند، زیرا پزشک طبق تخصص خود اطلاعاتی می تواند در اختیار مشاور قرار دهد که روند مشاوره طراحی سایت را به سمت و سوی موفقیت هدایت کند.


نکته سوم: پرداخت آنلاین در لحظه ثبت نوبت

مشاور طراحی سایت باید بر سر گزینه پرداخت آنلاین هزینه به صورت کامل یا بخشی از آن با پزشک مشورت کند. برخی از خدمات درمانی نیاز به گزینه رزرو نوبت دارد که شیوه پرداخت آن با اخذ نوبت تفاوت دارد. بنابراین بسته به این که نوبت اخذ می شود یا رزرو، کاربر کل یا بخشی از هزینه را پرداخت خواهد کرد.


نکته چهارم: قرار دادن مطالب علمی در حیطه بیماری

برای تمام بیماران دریافت اطلاعات در مورد بیماری شان ضروری است. به همین علت قرار دادن مقالات علمی در سایت می تواند برای بیماران مفید باشد. حتی در این خصوص مشاور طراحی سایت می تواند سیستم تست آنلاین برای برخی از بیماری ها را به پزشک پیشنهاد دهد. به عنوان مثال تعدادی سوال به صورت آنلاین از بیمار پرسیده شود تا در صورتی که مشکل به دست پزشک مربوطه، قابل حل است نوبت اخذ شود. این سیستم مانع شلوغ شدن محیط مطب شده و در وقت پزشک برای رسیدگی به بیماران اورژانسی بیشتر می شود.


نکته پنجم: طراحی سایت کنشگرا

کنشگرا یا ریسپانسیو بودن سایت مربوط به قابلیت نمایش سایت در دستگاه های مختلف است. یک مشاور طراحی سایت می داند که امروزه اخذ نوبت آنلاین حتی با تلفن های همراه هم باید امکان پذیر باشد. بنابراین سایت در تمام دستگاه ها از جمله تلفن همراه، کامپیوتر، لپ تاپ و تبلت باید قابل نمایش باشد.


نکته ششم: تشکیل پرونده برای بیمار به صورت آنلاین

در گذشته و سیستم های سنتی نوبت دهی، افراد به پرونده های درمان خودشان نداشتند؛ اما در سایت های پزشکی، بیماران باید به پرونده های پزشکی خود دسترسی داشته و بتوانند آن را مشاهده کنند. در جلسه مشاوره طراحی سایت حتما در خصوص میزان دسترسی بیمار به اطلاعات درمان باید با پزشک مشورت شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد