مشاوره دیجیتال مارکتینگ | مشاوره بازاریابی و فروش | مشاوره ایمیل مارکتینگ

مشاوره دیجیتال مارکتینگ | مشاوره بازاریابی و فروش | مشاوره ایمیل مارکتینگ

مشاوره دیجیتال مارکتینگ | مشاوره بازاریابی و فروش | مشاوره ایمیل مارکتینگ

مشاوره دیجیتال مارکتینگ | مشاوره بازاریابی و فروش | مشاوره ایمیل مارکتینگ

مشاور بازاریابی در تهران


مشاوره بازاریابی در تهران یکی از مهم ترین حوزه های کسب و کار است که سازمان ها در طول حیات خود به آن احتیاج دارند. یکی از بهترین و موثرترین راه ها برای رسیدن به اهداف سازمانی استفاده از تخصص مشاور بازاریابی در تهران است.

 

خدمات مشاوره بازاریابی با به کار بردن تخصص و دانش اعضای تیم مشاوره به کسب و کارها در جهت افزایش فروش محصولات و دستیابی به بازارهای جدید کمک می کند. به علت آنکه دنیای کسب و کارها هر روز دچار تغییر و تحول می شوند پیشنهاد می شود کسب و کارها پیوسته زیر نظر مشاور بازاریابی در تهران روش ها و ترفندهای بازاریابی و فروش سازمان خود را به روز رسانی کنند.  ادامه مطلب ...

مهم ترین وظایف مدرس بازاریابی چیست؟


آشنایی با مهم ترین وظایف مدرس بازاریابی امروزه به علت اهمیت دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار و سودآوری، از ضرورت هایی است که باید به آن اشاره کرد. بازاریابی به طور کلی مجموعه از دانش های تخصصی است که بر اساس آن می توان به جایگاهی فوق العاده رضایت بخش در بین تمامی رقبا دست یافت.

آموزش مناسب ترین روش بازاریابی به مدیران مجموعه ها و همینطور کارمندان، جزء اصلی ترین وظایف یک مدرس در حوزه بازاریابی است. بهره مندی از دانش و تخصص یک مدیر بازاریابی موفق و زبده، شاید اولین و مهم ترین گام برای نفوذ در بازارهای سودآور است.

این موضوع امکان رشد و پیشرفت مجموعه در سریع ترین و بهترین زمان ممکن را فراهم می آورد. برنامه ها و استراتژی های بازاریابی در سال های اخیر به شکل قابل توجهی تغییر یافته و همواره در طی این مدت باید شاهد پیشرفت و تکامل آن نیز بود.

در نتیجه پیروی از استراتژی های تعریف شده در گذشته، چندان منطقی به نظر نمی رسد. استراتژی هایی که کارآمد نیستند و در نتیجه انتخاب آن ها به عنوان ابزاری برای رشد تجاری، معقول نیست.


محمدرضا شیخ بهائی مشاور و مدرس بازاریابی


الگوریتم مرغ مگس خوار چیست و چه مزایایی دارد؟


شما را از هدف اصلی تان دور نمی کند: برای روشن سازی مفهوم الگوریتم مرغ مگس خوار و مزیت های آن مثالی ساده می زنیم تا با فلسفه نام گذاری این الگوریتم توسط گوگل آشنا شوید. فرض کنید به دنبال وسایل خانه و آشپزخانه هستید و برای یافتن مطلب و سایت مورد نظر عبارت “خرید وسایل خانه و آشپزخانه” را در گوگل سرچ می کنید. اگر مرغ مگس خوار را گوگل تعبیه نمی کرد، شما تمام سایت هایی که خرید، وسایل، خانه و آشپزخانه جز کلمات کلیدی شان است را روی صفحه کامپیوترتان مشاهده می کردید و با هر کلیک از هدف اصلی تان دور تر می شدید؛ اما با طراحی الگوریتم مرغ مگس خوار، تنها عبارات اصلی برای شما در ردیف اول سرچ قرار گرفته و نمایش داده می شود. یک مشاور سئو با تجربه این الگوریتم را شناخته و سئو سایت را براساس آن انجام می دهد.

 

کلمات مشابه را در سرچ به شما نشان می دهد: برای توضیح این مزیت به سراغ مثال قبل می رویم؛ شما همچنان به دنبال خرید وسایل خانه و آشپزخانه هستید و این عبارت را در گوگل جست و جو کرده اید اما در برخی سایت ها خانه را با نام منزل در مطالب و دسته بندی های خود قرار دادند بنابراین سایت هایی که کلمه منزل در آن ها جایگزین خانه شده است برای شما نمایش داده نمی شود.

 

نتایج محدود به سرچ نیست: اگر تا کنون در کنار کسب و کارتان از یک مشاوره سئو بهره گرفته باشید حتما می دانید که این مزیت چقدر می تواند به بالا آمدن سایت شما در گوگل کمک کند. منظور از این مزیت این است که گاهی مخاطب در سرچ خود، کلماتی را از قلم می اندازد یا عبارتی که به دنبال آن است را به صورت مختصر و خلاصه می نویسد و انتظار دارد گوگل جواب او را مفید بدهد. با الگوریتم مرغ مگس خوار این امکان فراهم شده است. به عنوان مثال اگر شما فروشنده لوازم خانه و آشپزخانه باشید و مخاطب برای خرید وسایل خانه و آشپزخانه، فقط عبارت خانه و آشپزخانه را سرچ کرده باشد، مشاور سئو به وسیله این الگوریتم باعث می شود که گوگل سایت شما را به عنوان یکی از مرتبط ترین نتایج به او نشان دهد.


به وسیله الگوریتم مرغ مگس خوار، مشاور سئو با وارد کردن تعداد زیادی از کلمات مرتبط به مطالب و محتوای سایت شما، شما را در رتبه اول سرچ قرار می دهد.

مزایای مشاور کسب و کار چیست؟


  • محصول یا خدمت ما در بازار چه سودی به مشتری می رساند؟

همه ما در آغاز کار می دانیم که قرار است چه محصولی تولید کنیم اما خیلی اوقات همان محصول با هزینه بسیار پائین تر در بازار وجود دارد و در صورتی که بخواهیم آن را تولید کنیم هزینه تمام شده آن برای ما بیشتر خواهد بود و در نتیجه مجبور به عرضه آن در بازار با قیمتی گزاف هستیم. یک مشاور کسب و کار می تواند مزیتی که شما قرار است برای مشتری داشته باشید را برایتان آشکار کند. در واقع یکی از اهداف خدمات مشاوره کسب و کار تعیین ارزش برای مشتری است به نحوی که مشتری بخواهد برای آن هزینه کند.

  • مخاطبان هدف ما چه کسانی هستند؟

تعیین مخاطبان هدف شاید در نگاه اول کاری ساده بیاید اما نکته مهمی که باید با کمک مشاور کسب و کار آن را تعیین کنید این است که آیا مخاطبان هدف شما برای محصول یا خدمت شما حاضرند مبلغی که تعیین می کنید را پرداخت کنند؟

  • مدیریت شبکه های اجتماعی:

جهان به سمتی پیش می رود که خواه نا خواه ما در گردش جهان مجازی می چرخیم و در صورتی که به آن بی توجهی کنیم خودمان از این روند عقب می افتیم. ورود به فضای مجازی برای کسب و کارها اجتناب نا پذیر است اما مدیریت آن کار دشواری است؛ یک مشاور کسب و کار شما را در هدایت شبکه های مجازیتان نیز یاری می رساند. نحوه اداره شبکه های مجازی همان چیزی است که عده ای را با مخاطبان بسیار زیاد به سود می رساند. البته این خدمت مشاوره کسب و کار با مشورت و دخالت مستقیم شما، اما توسط یک فرد متخصص صورت می گیرد؛ بنابراین جای هیچ گونه نگرانی نیست زیرا شما کاملا در جریان روند این امر قرار می گیرید.


  • شناخت رقبا صنعت

اگر تصور می کنید رقبا شما تنها کسانی هستند که دقیقا به تولید محصول و خدمت مشابه شما می پردازند؛ سخت در اشتباه هستید. رقبا شما می توانند کسانی باشند که به تولید به صرفه محصول جایگزین محصول شما اشتغال دارند و در واقع نباید از آن ها غافل شوید. مشاور کسب و کار با تجربیاتی که در بازار به دست آورده است به راحتی می تواند رقبا شما را شناسایی کرده و راه های جدا کردن مسیرتان از رقبای پنهان را به نحو احسنت برای شما فراهم می آورد.


  • در صورتی که سرمایه برای راه اندازی ایده تان ندارید…

ذهن خیلی از ما پر از ایده های مختلف و ناب است که اکثر آن ها نیازمند سرمایه و منبع مالی مطمئن و معتبری است که همیشه ما را در راه رسیدن به هدف هایمان همراهی کند. در صورتی که منبع مطمئن برای تامین مالی دارید باید شیوه درست به کار گیری منابع را دانسته تا در راه درست از آن ها بهره بگیرید اما اگر ندارید باید با مشاور کسب و کار صحبت کرده تا ایشان راه تامین مالی را به شما نشان دهند.


  • تبلیغات کاربردی برای شما چیست؟

شاید نظرتان روی تراکت های تبلیغاتی باشند یا بیشتر بخواهید تبلیغات بیلبوردی انجام دهید اما این انتخاب شما بر چه اساسی است؟ در میان کسب و کار ها بسیار مشاهده شده که از شیوه تبلیغاتی رایجی مانند بیلبورد ها استفاده شده اما به علت نا مناسب بودن این ابزار برای تبلیغات با شکست مواجه شده باشد؛ در حالی که از یک راهتبلیغی بسیار ارزان قیمت تر می توانستند به سود برسند. مشاور کسب و کار راه تبلیغات را در آغاز کار برای شما روشن کرده تا ضمن حفظ سرمایه بهترین سود آوری را برای شما داشته باشد. به یاد داشته باشید که تبلیغات هدف نیست بلکه وسیله ای برای رسیدن به هدف است.


  • برند سازی صحیح

فرآیند برندینگ دنیای پیچیده ای دارد که راه یافتن به آن نیازمند سواد و تجربه مرتبط است در حالی که بسیاری از افرادی که در آستانه شروع کسب و کارشان هستند به این موضوع بی توجهی نشان می دهند، کسانی که روی فرآیند برند سازی هزینه می کنند در موفقیت جلو می افتند. مشاور کسب و کار شما را در ایجاد یک برند اصولی همراهی می کند.

امتیازگیری در نرم افزار باشگاه مشتریان


نرم افزار باشگاه مشتریان نرم افزاری است که به صورت خودکار به مشتریان شما امتیاز می دهد. این نرم افزار باید در امتیاز دهی به مشتری کمترین وقت را از شما و اپراتورتان بگیرد زیرا اگر این نرم افزار طی یک پروسه طولانی مشتریان را دسته بندی و امتیاز دهی کند این امر مشتریان را کلافه کرده و ترجیح می دهند پیگیر نباشند. در سیستم امتیاز دهی شما تعیین می کنید که به عنوان مثال بعد از هر ۷ خرید و نظر گذاری برای کالا یا خدمات، ۱۰ امتیاز به مشتری تعلق بگیرد تا در خرید بعدی ۱۰ درصد تخفیف داشته باشد.

 

با طراحی این سامانه شما در واقع اقدام به برقراری رابطه بلند مدت عاطفی با مشتریانتان می کنید. برای آن که تصور بهتری از باشگاه داشته باشید بهتر است به طراحی آن به عنوان یک حلقه ارتباطی نگاه کنید. یکی از مزایای طراحی باشگاه رسیدن به شناخت علایق و سلیقه مشتریان است که طبیعتا شما را به آن ها نزدیک خواهد کرد. شما با طراحی این سامانه می توانید ساختاری از تقاضا مشتریانتان ترسیم کرده و در جهت خدمت رسانی بهتر به ایشان به کار بگیرید. ابزارهای زیادی در طراحی سامانه مد نظر است (موبایل _ سایت _ تبلت _ پیام کوتاه و …) که شما باید یک یا چند تا از آن ها را انتخاب کرده و با آن کار کنید.


مراحل طراحی باشگاه مشتریان


  • طرح ریزی سناریو: مشخص کردن مزایایی که در طراحی باشگاه مشتریان نصیب دو طرف می شود.
  • انتخاب ابزار مناسب: انتخاب ابزار مناسب می تواند باعث سود شما شود.
  • تعیین اهداف: اهدافتان را بسته به کسب و کارتان تعیین کنید.
  • اجرا: آن چه تا کنون در مورد آن تصمیم گیری کرده اید را به مرحله اجرا برسانید.
  • توسعه: مهم است که بعد از راه اندازی هر روز مطابق با نیازهای کاربر آن را به روز کنید.
  • مدیریت صحیح سامانه