مشاوره دیجیتال مارکتینگ | مشاوره بازاریابی و فروش | مشاوره ایمیل مارکتینگ

مشاوره دیجیتال مارکتینگ | مشاوره بازاریابی و فروش | مشاوره ایمیل مارکتینگ

مشاوره دیجیتال مارکتینگ | مشاوره بازاریابی و فروش | مشاوره ایمیل مارکتینگ

مشاوره دیجیتال مارکتینگ | مشاوره بازاریابی و فروش | مشاوره ایمیل مارکتینگ

ادمین اینستاگرام کیست و چه وظایفی دارد؟

ادمین مخفف کلمه ADMINISTRATOR در انگلیسی و به معنای مدیر است. بنابراین می توان گفت ادمین وظیفه گرداندن و مدیریت یک پیج را بر عهده دارد. ادمین پیج وظایف مختلفی بر عهده دارد که گرچه ساده به نظر می رسد اما دارای پیچیدگی های خاصی است. در ادامه به چند مورد از وظایف ادمین اینستاگرام اشاره می کنیم.


تولید محتوا: تولید محتوا هنری است که ادمین باید داشته باشد. این که محتوا برای چه گروهی تولید می شود؟ سلیقه مخاطب چه سبک از محتوا را می پسندد؟ در میان سبک های مختلف تولید محتوا (کلیپ، متن، عکس و …) کدام مورد مناسب سلیقه مخاطب است؟ لحن محتوا چگونه باید باشد؟ پاسخ تمام این سوالات را ادمین می داند و بر همان اساس محتوا تولید می کند.

پاسخگویی دایرکت: در پیج های فروش کالا و خدمات یکی از مهم ترین بخش های پیج دایرکت است. ادمین اینستاگرام باید اطلاعات لازم و کافی برای پاسخگویی دایرکت را داشته باشد. نکته مهم برای پاسخگویی به دایرکت، سرعت عمل در جواب دهی (به ویژه در پیج هایی با دنبال کننده و مخاطب زیاد) است. این نکته را در نظر داشته باشید که همان طور که در فروش حضوری چنان چه دیر به سوالات مشتری پاسخ دهیم، مشتری را از دست می دهیم، در فروش مجازی نیز این اتفاق می افتد.

فعال نگاه داشتن پیج: پیج اینستاگرام باید هر روز فعال باشد و ادمین اینستاگرام باید به طورر دائم تولید محتوا کند. یکی از راه های فعال نگاه داشتن پیج گذاشتن استوری در طول روز است. به همین منظور به ادمین های محترم توصیه می کنیم تقویم محتوایی داشته و طبق آن دائم تولید محتوا کنند.

تسلط بر آمار پیج: اینستاگرام اپلیکیشنی است که هوشمندانه طراحی شده و سعی دارد تمام نیاز های کاربران خود را رفع کند. یکی از امکاناتی که اینستاگرام در اختیار ادمین اینستاگرام گذاشته، آمار بازدید و بازخورد افراد و مخاطبان است. ادمین باید بتواند این آمار را تحلیل کرده و به مرور با سلیقه مخاطب آشنا شود.

پاسخگویی در کامنت: ادمین ها علاوه بر پاسخگویی دایرکت باید بتوانند کامنت ها را نیز پاسخ دهند زیرا عده کثیری از افراد اطلاعات کالا و محصول را در کامنت می پرسند.

افزایش تعامل با کاربر: طبیعتا شما در پیج منتقدانی دارید که نظرات مخالف را با شما به اشتراک می گذارند. در چنین مواردی شما به عنوان ادمین اینستاگرام باید به بهترین نحو پاسخ این کاربران را بدهید. سعی کنید اگر مخاطبی نارضایتی خود را به شما اعلام می کند به طور همدلانه مشکل را موشکافی کنید و در راستای حل آن بکوشید. مخاطب اگر تلاش شما را برای رفع نواقص ببیند بهتر اعتماد می کند.

افزایش کاربران: یکی از وظایف اصلی ادمین اینستاگرام، معرفی پیج به مخاطبان هدف بیشتر است که در اصطلاح به آن افزایش فالوور (دنبال کننده) می گویند. دنبال کنندگان باید کاربران واقعی و فعال باشند.

حذف کامنت های توهین آمیز: برخی از افراد در فضای مجازی متاسفانه خطوط قرمز را رد کرده و از الفاظ زشت و رکیک استفاده می کنند. وظیفه ادمین اینستاگرام حذف سریع کامنت های توهین آمیز است. این الفاظ سطح پیج شما را به شدت پائین می آورد.

کدام کسب و کارها از دیجیتال مارکتینگ استفاده می کنند؟

مزایای دیجیتال مارکتینگ

فروشگاه های اینترنتی: همه کسب و کارهایی که محصول قابل ارائه در فضای اینترنت داشته باشند در این دسته قرار می گیرند. از جمله دیجی کالا ، آمازون و ….

تولید کنندگان سرنخ: بسیاری از کسب و کارها محصولی برای ارائه در فضای مجازی ندارند اما از بستر اینترنت و شبکه های اجتماعی و سایر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای بدست اوردن سرنخ مشتریان خود استفاده می کنند. جمع آوری اطلاعاتی از جمله شماره تماس، ایمیل و … بسیار اهمیت دارد.

پابلیشرها: افراد و سازمان هایی از طریق عرضه رایگان محتوا مخاطبان خود را جذب می کنند و از طریق انتشار تبلیغ برای کسب و کارهای مختلف درآمد کسب می کنند. سایت های خبری و ورزشی از جمله این نوع کسب و کارها هستند.

پلتفرم های تعاملی با مخاطب: کسب و کارهایی که از طریق ارتباط با مخاطب کسب درآمد می کنند در این دسته جای می گیرند. از جمله دیوار، اسنپ و ….

کسب و کارهای SAAS : در این نوع کسب و کار، تکنولوژی مورد نظر از طریق شارژ ماهانه اجاره داده می شود. از جمله فضای ابری و هاست، ربات های شبکه های اجتماعی، سرویس های ارتباط با مشتری و ابزارهای تحلیلی

شرکت های ایمیل مارکتینگ

خدمات مشاوره ایمیل مارکتینگ

شرکت های ایمیل مارکتینگ به مجموعه شرکت ها یا کمپانی هایی گفته می شود که خدمات بازاریابی ایمیلی را در کنار خدمات بازاریابی دیجیتالی به طور کامل و جامع ارائه می دهند. این شرکت ها دارای خدمات مشاوره ایمیل مارکتینگ هستند. شرکت های ایمیل مارکتینگ، پلتفرم های مخصوصی برای کمپین های تبلیغاتی، استفاده از ابزارهای ایمیل مارکتینگ یا سایر شیوه های بازاریابی اینترنتی در اختیار دارند. همچنین در این راستا خدمات گسترده ای را برای کسب و کار ها ارائه می دهند.


شرکت های ایمیل مارکتینگ توسط چند مشاور ایمیل مارکتینگ خبره مسیر جذب مشتری را با استفاده از ارسال ایمیل های مناسب برای کسب و کار ها به ویژه فروشگاه های اینترنتی و خدمات آنلاین فراهم می کنند. ابزارها برای بازاریابی ایمیلی، بسیار خاص و منحصر به فرد هستند. بازاریابی از طریق ارسال ایمیل مبتنی بر بازاریابی محتوا است. محتواهایی که در ایمیل نوشته می شوند باید درک درست از محصولات یا خدمات در اختیار مشتری قرار دهند. شاید به همین علت است که توصیه می‌کنیم حتماً استفاده از خدمات شرکت های ایمیل مارکتینگ را در دستور کار تبلیغات خود قرار دهید.


مطلب دیگری که درباره شرکت‌های ایمیل مارکتینگ می توان گفت این است که این شرکت ها معمولاً یک تیم کاری مجرب در اختیار دارند، بنابراین تصمیمات آنها بر مبنای ایمیل مارکتینگ، آگاهانه و هوشمندانه است. معمولاً برای رفاه حال صاحبان کسب و کارها قیمت های بازاریابی ایمیلی در پنل های متنوع به آنها ارائه می شود تا بتوانند بهترین نتیجه را به دست آورد. این تیم ها معمولا از مشاوران خبره زیادی تشکیل شده است که در یک یا چند زمینه دارای تجربه و مهارت هستند بنابراین ممکن است یک مشاور ایمیل مارکتینگ خدمات مشاوره دیگری نیز در زمینه دیجیتال مارکتینگ بتواند ارائه دهد و این نشان از توانمندی ایشان است.


ارائه استراتژی دقیق برای بازاریابی ایمیلی، تعیین اهداف ایمیل مارکتینگ، معرفی ابزارهای قدرتمند برنامه ریزی برای تشکیل کمپین های ایمیل مارکتینگ، مشاوره و پشتیبانی، ثبت آمار و نتایج و تجزیه تحلیل بازخورد مشتریان و کاربران، مهمترین خدماتی هستند که شرکت های ایمیل مارکتینگ ارائه می دهند.