مشاوره دیجیتال مارکتینگ | مشاوره بازاریابی و فروش | مشاوره ایمیل مارکتینگ

مشاوره دیجیتال مارکتینگ | مشاوره بازاریابی و فروش | مشاوره ایمیل مارکتینگ

مشاوره دیجیتال مارکتینگ | مشاوره بازاریابی و فروش | مشاوره ایمیل مارکتینگ

مشاوره دیجیتال مارکتینگ | مشاوره بازاریابی و فروش | مشاوره ایمیل مارکتینگ

مهم ترین قوانین در فروش چیست؟

مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM بدانید!


دومین نکته ای که در آموزش فروش حرفه ای لازم می دانیم به آن اشاره کنیم مدیریت ارتباط با مشتری است. همان طور که از نام مدیریت ارتباط با مشتری بر می آید، اساس این اصل بر ارتباطات است؛ این که از ایجاد تا حفظ روابط طولانی مدت با مشتری بتوانید ارتباطی سازنده برقرار کرده و مشتری را راضی نگه دارید. با این اصل شما می توانید تصویر واضحی از موقعیت کنونی و نقاط قوت و ضعف خود داشته باشید. با استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری دیگر نیاز به استفاده از فایل های گوناگون که شما را سر در گم کند ندارید.  


کارآمد بودن تبلیغات از لحاظ مالی


در آموزش فروش حرفه ای به شما می آموزند که میزان هزینه ای که برای تبلیغات می شود، باید به شکل سود به شما برگردد. تبلیغات در صورتی مفید و مثمر ثمر خواهد بود که علاوه بر هزینه تبلیغات، میزانی سود نیز به شما بازگشت داده شود. به این سود نرخ بازگشت سرمایه نیز گفته می شود.


مشتری، مشتری می آورد!


اگر شما ارتباط خوبی با مشتریان بالقوه گرفته و آن ها را تبدیل به مشتریان دائم کرده باشید، می توانید در انتظار مشتریان جدیدی باشید که توسط مشتریان بالقوه قدیم (مشتریان بالفعل جدید) به سمت شما آورده می شوند. برای تبدیل یک مشتری بالقوه به مشتری بالفعل ابتدا باید مشتری را به سمت خود بکشانید (به وسیله تبلیغات موثر) سپس اطلاعات تماس مشتری را به صورت هوشمندانه از وی بگیرید و در مرحله بعد با پیگیری مطلوب یا ارسال پیام های تبلیغاتی جذاب که در مشتری حس نیاز ایجاد کند، مشتری را نمک گیر کنید و در نهایت با تداوم ارتباط جلب رضایت کنید.


قانون ۸۰ ۲۰ را به کار بگیرید!


یکی دیگر از اصول در آموزش فروش حرفه ای، استفاده از قانون ۲۰ ۸۰ است. در این قانون ۲۰ درصد روش های تبلیغاتی برای شما ۸۰ درصد مشتریان و سود آوری را به دنبال داشته است. از آن جایی که شما به یک روش تبلیغاتی اکتفا نخواهید کرد، پس از یک دوره زمانی باید روش های خود را مورد بررسی قرار داده و بر روی آن هایی که برای شما بیشترین کارآیی را داشته اند سرمایه گذاری بیشتری کرده و آن هایی که فقط اتلاف وقت و هزینه بوده است را کنار بگذارید. شما برای پی بردن به کارآیی این روش ها ابتدا باید از مشتریانتان بپرسید که از چه طریق با شما آشنا شده اند.


علاقه تان را به مشتری نشان دهید!


شاید بتوان گفت از مهم ترین اصول در آموزش فروش حرفه ای، علاقه مند سازی مشتری و ساختن ارتباطات نزدیک و دوستانه است. پیگیری کارهای مشتری، پذیرایی از او، دادن اطلاعات اضافی به مشتری که وظیفه شما نیست می تواند به مشتری این حس را بدهد که شما برایش ارزش قائل هستید و در نتیجه تمایل پیدا می کند که باز هم به شما مراجعه کند. شاید این اصل آسان به نظر برسد اما حد و مرزی دارد که اگر رعایت نشود می تواند تاثیر معکوس بگذارد (در گرفتن اطلاعات از مشتری وارد حریم خصوصی او نشوید و تنها به مسائل روزمره اکتفا کنید).


با مشتری صادق باشید!


اگر محصول یا خدمتی که ارائه می کنید، نیازی از مشتری بر طرف نخواهد کرد به او بگوئید. حتی می توانید فروشگاه ها یا ارائه دهنده خدماتی که آن نیاز را از مشتری رفع می کنند را به او معرفی کنید. برخی از فروشنده ها تصور می کنند اگر در این زمینه با مشتری صداقت به خرج دهند او را از دست خواهند داد در حالی که مبانی آموزش فروش حرفه ای می گوید که این کار باعث جلب اعتماد و حتی وفادار سازی مشتری خواهد شد.



وقت شناس باشید!


گاهی باید سر یک ساعت خاص با مشتری ارتباط بگیرید اگر با مشتری یک ساعت خاص را فیکس کنید و او را منتظر بگذارید مشتری عصبانی خواهد شد البته شاید این عصبانیت را بروز ندهد اما یک پوئن منفی از شما در ذهنش شکل می گیرد. وقت شناسی نشان می دهد شما برای مشتری اهمیت قائل هستید.


خوش رو باشید!


یکی دیگر از اصول آموزش فروش حرفه ای، ارتباطات مثبت و انرژی بخش مشتری را به شدت به شما مشتاق می کند. اگر هر مشکلی در محیط کار یا خارج از محیط کار دارید، نباید مشتری آن را متوجه شود. یک ارتباط انرژی بخش می تواند بد خلق ترین مشتری را سرحال بیاورد پس آن را از مشتریانتان دریغ نکنید. یکی از راه های خوش رو بودن، خاص کردن مشتری است. به عنوان مثال به مشتری بگوئید شما مشتری ویژه ما هستید! شما یکی از بهترین یا خوش انرژی ترین مشتریان ما هستید امیدواریم باز هم ببینیمتان!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد